Dude, control your car!

Jag vill bara säga att jag tycker det är dåligt att så jävla många människor inte fattar att det inte är övergångställe från Fyren till Kungsmässan. Inkompitenta mongon, vart ser ni strecken? Eller skylten? Enligt lag ska det finnas antingen en eller båda av dessa för att det ska vara ett övergångsställe.
Sedan så kan jag också säga att när svängen ut ifrån Favoriten/Hemköp så är det högerregeln som gäller, för de bilar som kommer där ifrån kommer inte ut ifrån en parkering. För om ni tittar jävligt noga så ser ni att utfarten ifrån parkeringen är innan!
Dessutom: man behöver inte blinka när man ska in i rondell! För den räknas som en raksträcka. Du ska blinka när du ska ut ur den, då blinkar man höger! Är det en dubbelfilad så blinkar man ju givetsvis när man ska byta fil, för det ska man alltid göra!
Man för också inte enligt lag ha ett övergångsställe på en 70-väg, vilket var varför dom tog bort övergångsstället där uppe vid infarten mot Britta-Lenas.

Och han lastbilsgubben som satt körde förbi mig, han skrämde mig riktigt rejält! Han satt och tittade igenom diverse papper medans han körde. Inga händer på ratten.

Alla bilförare, fatta att det är er jävla plikt att ta reda på hur ni ska sköta er i trafiken!
Har ni aldrig hört talas om Vägverket kanske? För där står det en massa bra information om trafiklagar. Ni vet, dom ni lärde er på körskolan? Högerregel, blinka osv.
För marioteten av alla bilförare verkar ju ha glömt bort exakt allt om hur man ska sköta sig i trafiken!
Väldigt kul om ni kör på någon. Jävligt skoj.
Jag har då ingen lust att bli skadad/dö bara för att ni inte kan.


Så, nu har jag avreagerat mig.
Men det kommer ta ett jävla bra tag innan jag vågar cykla igen..

Kommentarer
Postat av: Linda

och alla jävla norrmän som är i sverige och som är vana vid att bilister som kör på huvudväg ska ta hänsyn till de från sidovägarna. USCH.

jag blir verkligen galen ibland.

trafik är hemskt.

2007-12-07 @ 13:52:32
URL: http://cocoscreme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0