On a rainy sunday

Idag så har det vaknats upp fortfarande lagom berusad i Jimmys säng, utan Jimmy men med en Julia.
Det sista man ska göra är att dricka en öl precis innan man somnar. Don't do it!
Men, liten get to-gether hos Jimmy. Jag, Louise, Julia, Olivia, John, Niklas och så Jimmy då. Vi hade det najs, drack öl och pratade. Ett bra sätt att spendera sin lördag på.
När man vaknade upp då så ser man sig själv i spegeln och får veta att man får leva med 9 blåmärken i olika stolekar under hela kommande vecka. Säkert ännu längre..

Men buss och sånt. Hem, äta pommes med massa salt och gröna bönor med massa smör och vitlök - bra bakfyllemat indeed! In i duschen, på med kläder. Gå och handla med Lina.
Jag hatar att handla bland en massa julpynt och jollyhollymänniskor som flinar fånigt bara för att nu är det 22 dagar kvar till jul. Suck.
Men jag fick mig ett gott asgarv av en grupp musikanter som spelade för kung och fosterland inne på Bokia! Dom var stört sköna!
Sedan så var det hem till Lina och fixa inför julpyntsmyskväll. Emma och Sophie kom vid fem och så var det full igång! Nu har jag en silvrigsvart smällkaramell med ett ängelbokmärke på och en apelsin med mejlikor i, som ser ut som en bomb! Två julkort skrev jag också. Det åts pepparkakor, lussebulle och dracks glögg och julmust. Emma hade tagit med varenda jullåt hon hade så en massa Jingle bells med. Vi spanade även in årets julkalender, kan ju säga som så att det fastnade jag inte för, alls. Och later on spelade vi TP, där jag och Lina vann! Hem i regn - så mycket mysjulkänsla för det..  Försöka ställa sig framför spisen, fixa matlåda till imorgon, nej. Jag gör det innan skolan. Jag hinner.

Jag har sovit fyra timmar inatt, ungefär. Jag ska sova nu. Och ingen får väcka mig.

puws.

Kommentarer
Postat av: Linda

Fåniga flin endast pga vetskapen om att julafton är nära är de allra fånigaste. Speciellt som man vet att ett sånt flin från en själv är omöjligt då alla pengar tagit slut för tidigt, innan man hunnit köpa julklappar. Och då man vet att de flinande troligen har en förmögenhet sparad endast till julklappar sedan år tillbaka.

Ghaa.

2007-12-04 @ 14:15:43
URL: http://cocoscreme.blogspot.com
Postat av: olivia:*

nejlika ^^
PUSS

2007-12-10 @ 18:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0