Pimp with julpynt

Nu är det första december. Idag är det egentligen tid för allt julpynt. Men tyvärr så började ju affärerna pynta redan första november så jag vet inte om jag är så pepp på att pynta..
Kanske vill Olivia hjälpa mig när hon kommer hit. Vi kan spela Carolas julskiva och mysa.
För det är det enda jul är för mig. Mys. Och det är bara dagarna innan julen är mys.
För på själva julafton vill jag bara sova. Jag går endast upp för Kalle Ankas jul och för att krama mormor och morfar.
Sedan kan själva julen ta sig. Orka fira en över kommersiell högtid som redan i grund och botten är falskt grundad.
För er som inte visste det,
julen kom upp endast för att en romersk kejsare ville ha kvar vissa speciella högtider runt december. Så därför var det ju väldigt lätt att säga att Jesus föddes då. eftersom han nu trodde på Jesus.
Vad som sägs av en kejsare är ju lag, eller?
Och bara för att styrka det ännu mer så finns det ingen judisk högtid i december. Så sannolikheten att kejsar Augustus kunde skattskriva hela Palestina är lika med noll.
För den edna stora högtiden han hade chans att göra det på var under Lövhyddahögtiden, och den infaller i oktober.
Men nu firar alla jul för presenter.
Jag kan helt ärligt säga att jag kan skita i alla presenter för känslan av att känna en äkta glad känsla på jul.
För man kan inte köpa min kärlek.

Nej jag vill att julen ska vara sitta under en filt i soffan, med familjen samlad och så ska det bara vara. Utan krusiduller.


Julfirandet för mig börjar mer eller mindre imorgon, då jag, Lina och Emma ska ha julpyntskväll med lussebullar osv. Making smällkarameller ligger på listan :)
Och sedan den 20:e är det kompis jul hemma hos Alex. Där det inte ska ätas julmat utan bara helt vanlig husmanskost typ.

Jag vill inte ha någonting sagt med detta egentligen. Bara att jag är på något sätt ett retard :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0