A clean house is a sign of no life

Usch fy satan vad jag hatar att städa!
Det finns nog inget tråkigare att plocka upp en massa saker för att sedan försöka hitta en plats att lägga dom.
Jag känner mig nära döden när jag städar.

Men nu ska jag avslöja något som många av er kommer chockas av;
jag är faktiskt perfektionist.
Bara det att:
börjar jag väl städa, finns det inget slut.
jag går in i något sorts trans och har många gånger kommit på mig själv med att damma väggar med en våttrasa och har har otalig många gånger dammsugit rummet mitt sju gånger i rad.
Och inte nog med det, kaklet i badrummet har blivit attackerat, med en tandborste för att få bort allting där fogen sitter.
Jo gott folk, jag blir värre än Monica Geller i vänner jag väl börjar få upp farten.
Så för att slippa år av terapi pga städning tar jag det varsamt och städar när man inte kommer in i rummet. Speciellt nu när jag renoverar rummet, sedan får jag bara helt enkelt ge fan i att stöka ner.
För jag vill inte bli hämtad av en vit skåpbil bara för att jag inte kan sluta skrubba kakel med en tandborste!

Men jag är faktiskt rätt pepp på att städa ändå, för till helgen kommer Björn och jag tror inte att han vill sova i en soptipp! Haha! Det vill visserligen inte jag heller men.. jag kan nog stå ut med det.. plus, städat och fixat rum betyder att jag slipper skämmas för det !

Se allting positivt!

Kommentarer
Postat av: Linda

hahaha! underbart. känner igen mig lite i det där maniska med tandborstar. det känns som att jag i vissa fall är två nanomillimeter från att sätta igång med att skura gräsmattan ibland.

tack för kommentaren förresten! blev jätteglad :) att få feedback från okända människor är nog något av det starkaste som finns.

ha det underbart!

kram

2007-11-19 @ 22:42:31
Postat av: Linda fortfarande ^^

hm, in case of att du inte fattade vem jag var... grön småtomte här ;)

2007-11-19 @ 22:44:50
URL: http://cocoscreme.blogspot.com
Postat av: Anonym

hihih. nu är vi veggis kompisar^^

2007-11-20 @ 09:42:02
URL: http://heartshaped.blog.se
Postat av: Anonym

haha. jag skrev på fel :P

2007-11-20 @ 09:44:39
URL: http://heartshaped.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0