Djur i hjärtat, inte i magen.

Åh. Jag är just nu bara så äckligt jävla ledsen över att folk inte kan lämna mig ifred.
Eller mest över att dom inte kan lämna mina matvanor ifred.
Och marioteten kan inte ens bara ha en vanlig diskussion, nejnej, uten dom ska promt trycka ner en som om man vore helt dum i huvudet bara för att man inte vill äta kött.
Just det, jag vill inte äta kött. Därför äter jag inte kött.
Jag personligen tycker att det är fel att äta massproducerade djur som från sin födsel till deras död proppas i en massa skit för att dom ska bli så stora och feta som möjligt. Djuren har ingen som helst chans att kunna uppleva sitt djurliv, utan dom trängs i burar och genmanipuleras. Bara för att människor ska ha sin sammanpressade skinka, som man knappt ändå kan kallas mat.
Onödigt som få.
Så på grund av detta har jag tagit bort kött ifrån min mattallrik.

Och inte nog med att folk stör sig på detta. De stör sig även på att jag vill ha ekologiska produkter.
Min faders fina kommentar om när jag ville ha ekologisk mjölk: - "Vad är det för skillnad? Förutom att det är dyrare?"
Just då orkade jag inte ta diskussionen, eftersom att det var på morgonen. Då fungerar inte jag normalt.
Men nu så kan jag säga att när du köper en ekologisk produkt så ger du djuren en chans.
Djur som bor på ekologiska bondgårdar har en chans till sitt djurliv. De har en chans att leva.
Så därför väljer jag vegetariskt, ekologiskt, second hand, rättvisemärkt, kravmärkt, svanmärkt osv.
För jag vill kunna leva i en värld där man kan känna sig lycklig över att man faktiskt tillför någonting för några istället för att sitta på arslet och håva in socialbidrag och dylikt.

Och sedan måste jag säga:
NEJ, JAG TYCKER INTE OM ATT NI ÄTER KÖTT! JAG ÄCKLAS AV DET! DET LUKTAR ÄCKLIGT, DET SER ÄCKLIGT UT! OCH NÄSTA JÄVLA PERSON SOM TUGGAR PÅ SIN BLODIGA STEK MED ÖPPEN MUN FRAMFÖR MIG KOMMER JAG DÄNGA TILL MED EN STEKPANNA!

Bara så ni alla vet:
Jag är inte heller intresserad av att lukta på er nya skinnjacka, eller känna på era moccastövlar, eller lukta på denna underbart fina älgsteken. För det finns en stor chans att jag kommer spy. Både på sakerna och på er.
Och nästa äckliga hormonjävla pojk som försöker kyssa mig med en köttbulle i munnen kommer aldrig kunna fortplanta sig!!

Extremist, kanske. Jag går på Cerazette. Jag har humörsvängningar. Men snart så kommer jag fan explodera på era jävla respektlösa kommentarer!!



Och ja, jag tycker att jag är bättre än alla andra. Men det har ingenting att göra med att vara vegetarian.
Jag är även nihilist. Meaning:

?Nihilism som mentalt vapen tillåter oss att nå en närmare uppfattning om verkligheten som den är, genom att neutralisera erkända värderingar. Nihilism är först fatalism, sedan realism, och slutligen en heroisk form av idealism."
Hänvisar även till: http://susning.nu/Nihilism


Förresten så: Dagens djurslakt är precis samma som ett koncentrationsläger.


http://deliverthem.blogg.se/ <3
jag har träffat hennes pojkvän. han är vettig.
och om man läser hennes blogg, så vet man att det är hon också!




Jävlar vad jag blev sugen på russin nu.

Kommentarer
Postat av: Linda

"Och ja, jag tycker att jag är bättre än alla andra. Men det har ingenting att göra med att vara vegetarian."

kunde inte ha uttryckt det bättre själv om jag så hade femtio duktiga författare till hjälp.

bara för att man sticker ut, är det alltid så att folk har det som skäl till exakt allt man gör.

suck. vill bara säga

snälla idioter,
väx upp någon gång och inse att man faktiskt inte behöver skäl till exakt allting man gör exakt hela tiden och inse att det skälet inte är samma skäl till någonting annat

ibland. men det kan jag inte, eftersom idioter finns överallt. jag hade helt enkelt inte nått ut tillräckligt.

jaja.

huvudet på spiken you are.

tack.

2007-12-02 @ 00:54:03
URL: http://cocoscreme.blogspot.com
Postat av: Alex

Fast okej att du inte vill äta kött, och köpa kravmärkta varor. Det är jättebra! Men som du säger att du ska slå till oss om vi väljer att äta kött.. Det är trots allt vårat val.
Det är som religion. Judar, kristna.. sure, de får tro på sina egna gudar, jag är atheist. Bara de inte försöker vända om mig till att tro på deras gud får de latja på hur de vill. I don't mind.
För att koppla samman detta till det du just sa; Du får gärna vara veggie, men försök inte slå vettet i oss till att göra som dig? Nu vet jag inte om det var riktigt så du menade, eller om du bara ber om att vi inte ska äta i närheten av dig (vilket i så fall får bli din egna förlust av att äta hyfsat ensam i och för sig), men det låter onekligen som om du försöker konvertera oss alla.
Sånt tål jag inte.

Kram!

Ps. intressant blogg! I'll keep reading.

2007-12-13 @ 21:36:19
Postat av: jennifer

haha,söte :) snäll!

2007-12-23 @ 18:46:00
URL: http://deliverthem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0