Es schemckt joghurt-leicht

Så nu sitter jag här igen och mumsar Yogurette.
Och mina tystar tänkar dagar har långsamt börjat visa sig i form av ett otroligt tryck över det högra ögat.
Såg igår på Grey's Anatomy av en man som studerat kinesisk medicin att det beror på att man trycker undan stora känslor.
Jovars, må så vara. Men jag har bara ingen lust att öppna munnen och prata.
Min migrän ifrån igår sitter halvt i så det kommer bara gnällas och skymfas från mitt håll.
Vilket jag för övrigt brukar ha ett nöje i, mitt alter ego är trots allt en gammal pensionär vid namn Hjördis.
Men just nu så orkar jag inte ens det. Med tanke på att jag är ytterst och ovanligt irriterad på två personer i min omgivning. Så där att jag sitter och kommenterar i smyg allt dom säger, allt dom gör och hur dom ser ut.
Bitchig vedervärtdig fjortis stil? Jo jag vet, men ibland så måste man bara få ur sina känslor på något sätt.
Och att ställa mig framför vederbörande och skrika på den kommer bara resultera i en fet käftsmäll från min sida eller, att jag häller min kaffekopp över den. Och kaffe är allt för dyrbart att slösas på sådana fasoner.
Kom inte och säg nu att du kan väl lugnt och sansat prata med personen i lugn och ro - HAHA - tror inte att det går!
Och det finns två anledningar;
1. Personerna är nog lika sura på mig som jag på dem. Och jag har då ingen lust att böja mig först.
2. Om jag nu mot alla odds börjar prata och personen i fråga inte alls vill försonas just då, bryter ett tredje världskrig ut utan dess like.
Jag har en gäll röst.

Men egentligen så ville jag inte sitta och prata om detta, för det känns så.. ytligt på något sätt.
Fast det är vinterkyla ute i höstmörkret så jag får väl unna mig någonting. Om det nu ska vara en liten stund av ytlighet bara för att, man orkar väl inte alltid drunkna i sig själv jämt.
Men när jag tänker efter så är jag nog en väldigt ytlig och egoistisk person, och vad passar bättre då om inte att jag pladdrar ut ett litet snesteg i mitt liv och blåser upp det som om det skulle vara döden.
Fast jag har faktiskt lärt mig att det finns många öden som är värre än döden..

Ja men nog tjatat.
Yogurette är för övrigt choklad med yoghurt och jordgubbar som min papa inhandlade på hans senaste resa till Österrike.


Kommentarer
Postat av: Anonym

gumman om du e sur på mig så säger du väl d ? me love anyway :)

2007-11-15 @ 20:24:30
URL: http://babyfacee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0