Kidneybönor & morötter

Jag har nu efter noga övervägande bestämt mig för att bli vegetarian igen.
Och jag vet inte hur många som rynkade på näsan när jag sa det.
men det ligger till så här;
Jag har varit veggis innan, och jag har aldrig mått bättre. Jag hade så mycket energi och känt mig friskare.
Dels för hälsoskäl gör jag det. Cancer, blodsjukdomar ligger i släkten. Och studier visar att animaliskt protein har mycket att göra med det. Kött ligger kvar i tarmen och avger gifter.
Skitsnack tycker väl du nu. Men har du tänkt på hur djuren lever innan dom slaktas? det är inte direkt fin mat dom får.
Dom proppas i en massa gojja för att växa så fort som möjligt för att människorna ska kunna sälja så mycket kött som möjligt för ett djur.
Vilket är grymt fel mot djuren som också har rätt att leva.

Kom idag och tänka på min katt. Som är min bästa vän, mitt egna skötebarn.
I Kina äter dom katter, och att någon kines nu skulle komma och ta min katt för att sedan äta den är en mardröm för mig.
I Sverige äter vi inte katter, för de anser vara sällskapsdjur. Men sen när fick vi rätt att bestämma vilka djur man kan kela med och inte?
Jag kelar lika mycket med min katt som jag gjorde med Ingrids får varje gång jag var hemma hos henne.
Jag lekte en massa med kycklingarna som fanns där, lika mycket som jag lekte med hunden Harry.
En varelse med ansikte är en varelse med känslor och jag vill inte veta vilket uttryck det djuret hade när det slaktades bara för att jag känner mig sugen på kött.
Jag trivs bra med mina bönor och grönsaker. Och jag kommer fortsätta äta dom för mig, och för att jag vill inte äta mina lekkompisar.

Inlägget blev kort, men jag hänvisar till www.klantskalle.blogg.se för mer.
Den tjejen säger det jag ville ha sagt nu.

för övrigt : http://video.google.com/videoplay?docid=-1282796533661048967
jag klarade av att titta ca 25 minuter på denna filmen.
Någongång, när jag är känslomässigt stark nog att titta på något sådant, ska jag kolla på hela.

Knapra morot, bra för ögonen! Mycket A-vitamin!

Kommentarer
Postat av: Linda

å fy. å fy.

har sett lite av den här innan, men klarade inte av att se hela.

trots att djur kanske är lägre stående varelser (om jag uttrycker mig acceptabelt) pga mindre förmåga att förstå saker och ting utan instikter bara, kvarstår faktum; de har nervsystem och saknar inte förmågan att känna smärta...

vissa saker i den filmen är verkligen groteska. hemskt att se. visst, ät kött. men behandla djuren som de förtjänar iallafall. dvs humant. det är de som är djur - vi som, som sagt, är de "högre stående varelserna rent intellektuellt". det borde vara vi som är de humana. som nuläget ter sig är det ju lite tvärtom.

lejonen plågar iallafall inte sina byten i en livstid innan de äter upp dem. shit.

kram

2007-11-19 @ 22:56:22
URL: http://cocoscreme.blogspot.com
Postat av: jennifer

Grymt! :D
Du gör mig glad. Fast bäst av allt så antar jag att du själv mår lite bättre ? :)

Tack som hänvisar till min blogg, fint gjort ;P

KRAM

2007-11-24 @ 00:21:54
URL: http://klantskalle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0