Blodet rinner

Alla som läser min blogg vet nog att jag tycker att kött är mord.
Massproducerade på fabrik eller "ekologiskt" på en bonnagård.
Djur + människa + slaktkniv = mord.

Ni vet också att jag är en sådan där über bestämd brud, envis som fan och brutalt ärlig.
Du mördar djur.
Och det står jag för att jag tycker.

Sedan så det där med samvete, jag tappade bort mitt när jag var 13.
Så att om du nu kanske blir stött över att jag tycker att du är en del av massproduktionen av kött,
så gäspar jag.
För inse, du är det.
Du köper ditt kött från ICA, det står att det är svenskt kött. För det första så är det inte alltid svenskt kött, utan det är bara packat i Sverige. Köttet kan ha kommit från vart fan som helst.
Vädligt fräscht.
För det andra så köper du det. Det är en efterfråga du gör när du köper en vara. Ser producenten att du köper en viss vara så höjs utbudet på den varan vilket leder till att det produceras mer.
Äta mer kött = fler djur dör.
Eller mer så här är det:
Mer djur föds upp i dåliga förhållanden, de kommer antingen till i provrör och de sållas sedan efter kvalité.
Sedan slaktas dom.
Mer vill jag inte förklara.
Det är äckligt.
Det innehåller en massa blod.

Det är blodspill på din gaffel.


image68









Hon som är programledare för Momento, hon är ett stolpskott.

Kommentarer
Postat av: lollo

Man har blod på sina händer!

2008-04-16 @ 18:23:56
URL: http://thegirlnextdoor.webblogg.se
Postat av: Linda

blodpudding.

ordet säger sig självt.

2008-04-16 @ 19:31:18
URL: http://cocoscreme.blogspot.com
Postat av: Amalia

jag ser att du i alla fall har fått med det en sak från samhällskunskapen: utbud och efterfrågan! ;)

jag respekterar din åskit, men kött är gott, därför äter jag det.

2008-04-16 @ 22:56:28
Postat av: elin

du skriver sjukligt bra och sjukligt rätt. diggart!
jag ska nog sluta käka kött

2008-05-07 @ 22:30:20
URL: http://elincore.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0