Dagen B

Nu var det ju den här dagen i skolan igen, dagen B. Buffertdagen. Dagen då alla med IG ska pallra sig till skolan för att jobba med försenade arbetet etc. Har man ett IG så behöver man bara stanna halvdag, men om man har då två eller flera ska man stanna heldag.
Gissa vad jag har?
Jo, för nu tänker jag pladdra ut mitt fail i skolan. Faktiskt.
Jag har ett IG, i det ämnet som jag egentligen borde ha ett stort lysande MVG i. Historia. Jag är totalt dökär i att sitta och få del av äldre händelser, konflikter/krig och övrig historia. Inte det att jag tycker att krig är bra, tvärtom. Det är kul att få veta att människan var lika jävla dum i huvudet då som nu. Och sedan blir det en ytterligare bekräftelse på att människan är för trångsynt för att kunna vilja ändra sig.
Men mitt IG kom till när jag inte hade ork att lämna in två arbeten, två arbeten som jag inte ens gjort. Fastän dom skulle ha varit inne innan jul. Orsaken till det. Totalt lack av insperation och ork.
Hur kul med historia det än är, ser jag ingen betydelse i att skriva arbeten om krig när jag i min framtid ska designa möbler, hus och tjoppfaderalla. Trevligt med extra poäng, visst, men skolan jag ska det bryr sig bara om två saker:
Flyktpunkter och perspektiv kunnande. Och det är just nu allt som min hjärna har förmåga att ta in verkar det som.
För engelska lektion efter engelska lektion så har jag fortfarande inte tagit tummen ur röven och skrivit de där två arbetena som ska in, eller de svenska arbeten som jag släpar med. För vilken stor användning av svenska man har i Paris. Verkligen. Där säger frågar man ju alla om dom har lite Kalles kavviar på bred göteborska. Eller i mitt fall, någon fail liten wannabe växjötska.
Och matten.. hoho, herrejävlar i min låda. Över 50% av min årskurs fick inte godkänt i matte B kursen. Fail av oss eller fail av läraren? Jag demonstrerar: Nä nii ha ä ökkni av trä pråcänt så måste ni mupptudz med fyrra om dä ska bli rät.
Jag behöver undertext när hon pratar. all kärlek till henne som person men.. GOD!

Så jag ger blanka fan i buffertdagen för den kommer sluta som förra, att man sitter och kollar på youtube med Isaak.

För att fullborda mitt irriterande, men ack så lama inlägg så kan jag meddela att det kliar som fan på mitt lår och det stör mig. Nästan lika mycket som dagen B.

Halv två mentorssamtal.
Tur att jag tycker om honom, annars hade jag bangat det med.
Tur att han tycker om mig med, annars hade jag väl fått stryk.

Kommentarer
Postat av: Linda

Historielärare är aldrig inspirerande. Fuck skolan. Ibland. Iallafall.

2008-04-09 @ 21:51:21
URL: http://cocoscreme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0