Fredag

När man blir väckt av sig katt sjuttioelva gånger under natten så är det väldigt lätt hänt att man försover sig.
Vilket jag enligt naturens lag då gjorde. Svenskan halv nio blev en extra sovstund i min säng. Och så blev jag lite försenad till studiotiden med Philip. Där entrade jag med en stor kopp kaffe, nykramad av Edwarda med komplimanger för mitt hår och stressigt hår.
Inspelningen gick bra.

Sedan var det Form med Meya, vår kära japan/fransman on a motorbike. Söt som få är den mannen! Vi fick lära oss Perspectibe D'Objection. Måla något i perspektiv på ett visst sätt, basic. Under allt allvar med att lära oss designens grundstenar fanns det givetvis plats för skämt, practical-jokes, skelande ögon och grisgrymt. Mest Meyas skelande ögon och grisljud. Kul var det!

Fredagar är mest givande i skolan, fastän man är som tröttast och skabbigast då. På tisdagar har vi också Meya, men fredagar är bäst. Han gör det värt att gå kvar denna lilla bortglömda linje. All kärlek till vår rektor, men det är Meya som fixar information om vilka skolar vi kan söka vidare till. Till och med startat en hemsida tillsammans med en kompis för att hjälpa oss designers som inte vill gå på Chalmers. Dock kommer jag inte på den nu, men den kommer upp här om ett tag.
Meyas hemsida är för övrigt: www.meyadesign.com

Just occuperar min bror min säng. Tur är väl att den är 1.60 för han kommer garanterat somna där.
Han tittar på Alvin and the Chipmunks. Jättebra film! Se den!
Vi har båda extra kärlek till Theodore.

Stort grattis till Daniel som klarade sitt teoriprov och Elsäkerhets certifieringen!

Stort gäsp på mig.
Sova.




Kommentarer
Postat av: lollo

Åhhh jag vet hur det är med missar!
Dem vill inte sova, dem vill inte gå ut, dem vill inte äta, dem vill inte ha vatten, dem vill bara väcka en, för dem saknar en när man sover!

2008-04-06 @ 20:03:45
URL: http://egendomlig.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0