66

När jag var liten ville jag heta Fanny.
När jag väl bytte namn blev det Ronjah.
När jag var liten så ville jag bli förskolelärare för barn i Korea. Jag ville även adoptera en koreansk flicka.
Nu utbildar jag mig till designer/inredare och kommer efter studenten flytta till Österrike.
Och när jag fyllt 25 är den dagen jag ens ska tänka tanken på att skaffa mig en familj.

När jag var liten lekte jag i sandlådan och åkte runt på min allt förstora cykel.
Idag så leker jag framför en dator och går med en cigg i handen.
Och på helgerna träffar jag människor som jag inte minns så bra dagen efter.

När jag var liten så fattade jag inte att det knappt fanns något kött i hot dogs.
Idag har jag lagt av med kött helt.

När jag var liten snodde jag folks cigaretter för att sedan slänga dom i en papperskorg,
idag så lägger jag varje övrig krona på dessa pinnar.

När jag var liten förstod jag inte att världen var så stor.
Idag så vet jag att världen inte kommer vara så stor längre om vi inte gör någonting åt alla fel generationer innan oss gjort.

Om 66 dagar blir jag 18 år.
Detta är en del av min ålders nojja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0