Pellefon

Ring inte till mig på morgonen. Ring aldrig till vår hemtelefon på morgonen. Ring mig knappt alls.
Man får ringa mig om det är super viktigt, typ det är demo här, eller du har vunnit 5 miljoner..
För jag hatar att svara i telefon, jag hatar att prata i telefon. Jag hatar telefoner i övrigt.
Det finns SMS använd det när du ska kontakta mig, för det passar min del opersonliga del det finns i mig. Vill ni mig något - SMS:a. Gör det för min skull och gör det för er skull. Över SMS slipper ni höra att jag blir grinig av det jävla ljud som kommer ur telefonen. Över SMS så bestämmer jag själv när jag ska svara. Över SMS så får man mer sagt.
Telefon är tråkigt.
Jag är telefonskadad.
Det har jag varit i flera år.

Så. Farmor. Som. Ringde. Klockan. Åtta. I Morse. Jag. Kastar. Missebajs. På. Dig.
I hab di so wie so laib. Men jag säger bara: missebajs.

Nästa person som ringer mig utan någon som helst anledning [ och jag klassar: hej hur mår du? vad ska du göra idag? som utan anledning!! ] får en hink missebajs över sig. Grrrrrr!!

Pellefoner... suck...

Kommentarer
Postat av: Salle

Jag skall ringa dig halv fem en söndagsmorgon och sedan klicka dig. ^^

2008-02-17 @ 19:24:26
Postat av: Linda

Åh, är inte telefonsamtal på morgonen bra härliga?

Eller som när random kurd/turk/whatever ringer hem till sjuka lilla mig klockan halv sju på morgonen för att vråla i örat efter att jag inte fattat ett ord av vad gubben försöker säga.

Det kallar jag mys.

2008-02-19 @ 07:47:45
URL: http://cocoscreme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0