Steiermark, das grüne Herz Österriechs.

Mitt sommarlov är nu bestämt. Vilket känns otroligt skönt, för jag vet att det kommer bli det bästa någonsin.
Jag kommer spendera hela sommaren hemma i mitt Österrike. Med min släkt och mina vänner. Dock kommer jag att åka hem en vecka i juli för att fira min barndomskompis 18-års dag. För den tänker jag inte missa!
Jag har suttit klistrad vid Myspace några dagar nu, för det är där jag håller kontakten med mina österrikare. Sms är visserligen inte dyrt, men jag skickar över 500 sms i månaden och då kommer det att bli en rejäl slant..
Så denna våren kommer bli ett stort längtande efter sommaren. Våren är min speciella årstid, allting blir nytt, man förändras och det nya året börjar äntligen efter en lång vinter dvala. Denna våren blir extra speciell med både Kentkonsert, min 18-års dag och den årliga dansuppvisningen. Men jag önskar ändå att våren ska flyga förbi och att pengarna ska rulla in så att det blir dags att sätta sig på planet och sedan kyssa marken nere i Österrike. Jag vill busa runt med mina kusiner, ligga på stranden och spana upp över kullarna i Stubenberg, festa med mina boys och umgås med släkt.
Jag saknar friheten som Österrike ger mig och jag saknar att se det där speciella ljuset i allas ögon som lyser upp min tillvaro. För om förra sommaren där nere var underbar, så kan jag knappt tänka hur totalt över underbar denna kommer bli. Ett halv år, ett halv år. Andas. Det är snart. Tiden kommer gå snabbt.


Stubenberg


Stubenberg / Wien



Nicky / Manuel


Lycka. Maria / Manuel




Steiermark, das grüne Herz Österriechs. Es ist imma mane grüne Herz.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0