Dumburk städa åt mig

Jamie Olivers nya program har startat. Den läspande stjärnkocken från Storbritannien finns åter i våra dumburkar och ger oss goda recept på mat. Han lär oss hur vi ska kunna röka vår egna mat i en kakburk och hur man steker svamp i en wok ute i skogen. Det måste verkligen vara underbart att laga mat om man har all mat framför sig, när man slipper diska efter sig och när man inte behöver tänka på vad man gör.
Om jag en vacker dag hade velat göra tofu fylld med svamp och gjort det snyggt på tallriken med limegräs och gjort dressing av hasselnöt eller något liknande och allt det där redan fanns i min kyl hade jag gladeligen gjort det.
Men nu har jag inte limegräs i min kyl för det ingår inte i min vanliga inköpslista. Och därför har jag ingen lust att göra fylld tofu. För jag är så sjukt otroligt lat och orkar inte åka till Willy's för att köpa en massa saker för en måltid.
Jag tror säkert att Jamie gör underbart goda maträtter. Tyvärr så kan jag inte äta dom, för det mesta är kött. Men om han hade gett mig fylld tofu hade det säkert smakat som en bit av himlen.
Jag stör mig på Jamie Oliver.
Kanske inte personligen på honom, men jag stör mig på konceptet.
Fast, jag är för lat för att förklara vilket koncept. Så ni som fattar, grattis.

Jag måste verkligen städa. Men varken Melody Clu eller The Ark får mig på humör. Sova kan jag inte heller göra, för halva min garderob finns där. Och jag kan inte heller skyffa ner kläderna på golvet för det ligger det en salig blandning av strutsaker.


Konceptet kan liknas såhär: Jag hatar inte kött, men jag hatar köttindustrin.
Blev ni klokare nu?

Kommentarer
Postat av: lollo

jag tycker det är upp till var och en iallafall, om han vill ha mkt kötträtter så får han det.. finns massa avsnitt (inte just av han kanske) där dem berättar hur man gör vegetarisk rätter + det finns massa kokböcker

2008-01-09 @ 18:11:01
URL: http://frokenhalland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0