Växjö

Igår kom jag hem från Växjö, en resa fylld av popcorn, fester, te, kramar, DVDer och snö. Det var en bra vecka där.
I torsdags så stod jag modell för Sofia, ute i en hästhage i Hovshaga. Det var sjukt kallt, men jätteroligt! Sofia är en jättebra fotograf, en av dom bästa jag stått för.
I övrigt så har veckan varit väldigt lugn, förutom nyår och onsdagkväll. det har slappats till Harry Potter och Fenixordern, Buffy och vampyrerna, Sabrina tonårshäxan 1:a säsongen och Parlamentet volym 4. Jag behövde lugnet, att bara få sitta ner och andas utan att en massa folk kommer och drar i mig.

Resan hem var däremot ett helvete. Det började med att tåget kom 17:10 istället för 16:53. Väl inne på tåget så säger dom att det kommer ha slutstation Alvesta för att det är brist på personal. Stelfrusen och febrig går jag av i Alvesta där det ska komma bussar som ska köra istället. Sitter inne i en vänthall där en jättejobbigt, jättekäck tjej sitter och pratar i telefon och äter lax. Det verkligen stinker i hela salen. En unge på frya bast gallskriker och snorar och människor går ut och in genom dörren så kyla släpps in varje sekund. Klockan tickar långsamt. Bussarna är försenade och lämnar inte Alvesta förrän klockan tio över sex. Väl på en direkt buss Göteborg kan inget mer gå fel.
Nästan vid Landvetter kommer en tjej och frågar alla om dom ska med något anslutande tåg i Göteborg. För att annars så kunde vi åka och lämna av några vid Landvetter för att dom skulle emd ett flyg.
Alltså, nej nej nej nej nej nej nej nej nej! Och mer nej.
Att hjälpa sina medmänniskor ska man visserligen göra, men exakt alla på hela bussen var svingriniga. Och vi gick inte med på att lämna av dom vid Landvetter. Så tjejen fick ringa taxi som skulle vänta på dom inne på centralen (Se, det går ju också jättebra!)

Papa hämtade upp mig, GOD BLESS HIM, och väl hemma dog jag febrig som ett as och riktigt jävla svintrött.

Kommentarer
Postat av: Caniesta

Och nu är oturs-kvoten för januari fylld? Haha, jo, vem sjutton hade gått med på att ta svängen förbi Landvetter - inte jag!

2008-01-06 @ 17:43:04
URL: http://caniesta.blogspot.com
Postat av: Linda

å fy fan.

påminner mig om resan från spanien som skulle ta två timmar och som tog tre dygn. eller som när man med halsmandlar lika stora som bifftomater ska åka 24 timmar färja på stormigt hav.

usch.

2008-01-07 @ 12:13:31
URL: http://cocoscreme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0