Accepterad veg?

En tjej i min klass frågade mig idag varför jag var vegetarian. Jag tänkte efter innan jag svarade, för orginal svaret är väldigt långt och invecklat. Så jag svarade kort och gott: Jag tycker inte om att djuren massproduceras och avlas fram till något som inte är naturligt och så mår jag dåligt när jag äter kött.
Jaha, sa hon då. Sedan så sa hon att orsaken att hon frågade var att hon tycker att de flesta vegetarianerna har dåliga ursäkter till varför dom inte äter kött.
Min fråga till henne var då självklart: Vad är en dålig ursäkt?
En dålig ursäkt enligt henne var svar som: "Det är onaturligt" och "För jag tycker synd om djuren"..
Det där med onaturligt för att enligt henne så har vi ätit kött sedan urminnes tider och att vi är byggda för att äta kött.
Och att sluta äta djur för att man tycker synd om dom var bara barnsligt.

Ni kan ju förstå att jag håller inte med henne på någon av punkterna. För det första tycker jag inte att det finns någon dålig ursäkt för att sluta äta kött. Alla orsaker som: jag tycker synd om djuren, djur är söta och jag tycker inte om kött, är en bra anledning till att sluta äta kött.
Vill man inte äta kött ska man inte äta kött. Med politisk anledning eller inte.

Jag tycker däremot att kommentaren: jag äter kött för det har vi alltid gjort, är oacceptabel.
För det bevisar man bara vilket jävla lättpåverkat mainstream man är.
Ät kött för att det finns en massa proteiner som din kropp behöver, för att det finns två viktiga aminosyror i, eller för att du tycker att det är så jävla gott. Men inte för att du fortfarande tänker som en handikappad grottmänniska.

Suck. Jag blev störd. Suprise suprise...
Jag diskuterande aldrig med henne, för det orkade jag inte. Hon fick sitta där och äta sina köttbullar med max 40% kött i, resten brosk och potatismjöl. Jag åt mina chips.

The end.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vem var det ? x)

2008-03-17 @ 20:26:38
URL: http://imwithcupido.blogg.se
Postat av: helene.

vem var det ? x)

2008-03-17 @ 20:26:59
URL: http://imwithcupido.blogg.se
Postat av: lollo

YEY! du har SÅ RÄTT!!! Jag känner igen den kommentaren^^
asså nu är det ju mkt import etc så att man kan få allt man behöver genom frukt, grönskaer, soyor och aaah du fattar genom sådant eller så..

det finns också tillskott och aah..

+ jag har hört iallafall att man inte behöver kött så mkt längre och det kött som finns är ju oftast manipulerat eller vad man kan kalla det!

VI VEGGIESAR ROCKAR!!!

2008-03-19 @ 22:32:34
URL: http://frokenhalland.blogg.se
Postat av: helene.

svar: jo jag med. jag lovar , snart kommer alla springa runt i sånna fodralklänningar från typ gina. även sånna som inte passar i det. typ flügger.

2008-03-19 @ 23:10:36
URL: http://imwithcupido.blogg.se
Postat av: jennifer

dum bruuud.

2008-03-20 @ 17:45:17
URL: http://deliverthem.blogg.se/
Postat av: Amalia

Det där vara smart. "vi har alltid ätit kött" är ju en mycket mer korkad ursäkt än "djur är söta".

dock tycker jag kött kan vara SVINGOTT, så jag kommer nog aldrig joina er vegetarianer.. ^^

2008-03-21 @ 21:26:47
Postat av: Linda

du är en bra kvinna.

läs www.citronmuffin.blogspot.com 's blogg. tror du skulle gilla den.

hon är supercool, superkänd och supervegetarian och en superåsikt hela hon.

haha.

tummen upp för ståndaktighet.

2008-03-23 @ 17:29:16
URL: http://cocoscreme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0