To-do-day

För att följa i Alicias anda så blir detta inlägg om alla de sjuttioelva sakerna jag ska ha gjort denna veckan. Och sedan mitt stora fail om att jag egentligen inte har någonting alls.

I måndags tänkte jag sätta mig ner och skriva mina historiauppgifter som skulle varit inlämnade innan jul. Men det blev inte så. Och även de två engelskauppgifterna som min lärare frågar mig om varje gång jag ser henne.
Men jag vet inte vad jag gjorde i måndags. Inget av de jag planerat att göra i alla fall, om jag ens gjorde någonting alls.

I tisdags så degade jag bara fett hemma hos mama, fastän jag hade planerat att städa mitt rum. Drack te med Olivia och Nico. That's it.

Igår så hade jag planerat en sväng till Aranäs, men det var jag för trött för. Och sedan så hade jag nog inte pallat att se Earthlings igen. För då hade jag legat apatisk och hade aldrig fått någonting gjort. Grymheten mot djuren i denna film går inte att beskriva. Dock ska alla se den!
Klipptiden blev uppskjuten.

Idag så har jag iallafall uträttat något som jag planerat i några veckor, och det är att gå på återbesök hos läkaren.
Det hela började igår på dansen när jag kände att hosta varannan minut när man ska snurra och hoppar inte riktigt går hand i hand. Jag ringde papa och vi åkte till jourmottagningen. Vi vände väldigt snabbt, för det var lika mycket folk där inne som på en match i slutspelen i hockey.
Tillsammans kom vi överens om att åka tillbaka nästa dag.
Klockan halv tio var vi där imorse och fick hyfsat snabbt tid. Till min lycka fick jag den läkaren jag hade haft sist gång. Vilket underlättade rejält för hon visste redan vad det var som var fel med mig i stora drag.
Jag fick gå fram och tillbaka mellan en massa olika tester. Läkaren och en astmaläkare kom fram till att jag ska föra en PEFkurva (man blåser i en mojj som visar ett värde. Det värdet ska jag skriva ner i en tabell varje morgon och kväll i två månader) sedan så fick jag en ny hostmedicin, då den gamla suger gammal köttätarballe. Bricanyl fick jag också, som första veckan under PEFkurvstesterna inte ska användas. Bara i nödfall.
Så tydligen är det pollenallergi som gör att min hosta inte vill ge sig.
Jag kan bocka av en grej från min lista.
Och om några minuter även Ta-bort-skabb-hårs projektet.

Vilket gör att jag inte känner så totalt fail, som jag annars brukar vara.
Jag ska också hänga upp en lapp om "Behöver du barnvakt" inne på Favoriten/Hemköp. Jag har ändå vägarna förbi där när jag ska till dansen.
Sedan så var det två tröjor som ska tillbaka till Indiska. Det måste jag verkligen göra imorgon. Annars har jag kastat bort en massa pengar, vilket jag inte har råd med.

I övrigt finns det inte så mycket, mer än att min systers kanin är spårlöst försvunnen och att jag måste städa mitt rum. Men det får väl bli efter dansen.
Denna torsdagen ska bli en to-do-day. Då blir jag mindre fail.



Kommentarer
Postat av: Salle

Är Vitnos borta?!

2008-03-09 @ 19:40:08
URL: http://mircal.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0