Walla woooo!

Min nätverkskabel har fått influensa och vägrar fungera. Och ni kan säkert förstå hur jag roligt jag tycker att det är.. Jävla tekniskaprylar! De ska bara krångla och fippla. Ungefär som den svenska sjukvården. Lika värdelöst. Inget fungerande system alls. Orsaken att jag drar parallellen till sjukvården är att två av mina vänner har under helgen legat på sjukhus. Först min pampers, som under fredagnatt åkte med ambulans pga stora smärtor i överkroppen. Läkarna har ingen aning vad som orsakade smärtorna. För ingenting visade sig på värden eller blodtryck, och mer har dom ju inte lust att kolla.. Sedan så har Nico opererat sin svanskota och är sur över att han inte får knark för smärtan. Stackarna. Undrar vem som står på tur, för allt sådant här händer alltid i tre. Som flygplanskraschar. Jag har då minsann varit riktigt värdelös hela helgen. De enda gångerna jag har satt min fot utanför dörren var i lördags när jag åkte till Landvetter för att lämna av min faster och hennes man och när jag rökt. så det där med att vara kerativ med outfits och smink, det har helt enkelt lagts på hyllan.
Sådant får jag komma igång med på måndag. Men när jag ändå är inne så passar jag på att fixa upp runt omkring mig. Har varit en riktigt husa i köket, bakat, diskat, städat och pysslat. Mitt rum står på tur. Behöver ha något snyggt att hänga upp smycken på. Ska rota fram några gamla rundstavar och spik, så får vi se vad det blir. En hylla ska jag också inskaffa, men det blir först på fredag.
Mitt hår är också ett projekt, ska ringa min hårolog och se om hon kan kratta igenom mitt rufs.
Det behövs, it's bad.
Tyskalektionerna går framåt. Ska börja läsa med tyskagruppen på onsdag, då lektioner där har försvunnit och gett mig fet sovmorgon. Så varför inte slänga in två lektioner tyska? De privatlektionerna jag har på 20 minuter i veckan är najs, men det känns så lite. Och nu när matten är slut har jag fått en håltimma som jag aldrig använder till något vettigt. Mitt schema är så soft i övrigt så det kommer inte göra ett dugg att jag börjar halv nio på onsdag. Det kommer bara kännas givande. Och så var det ju det här med åldersnojjan..
Tittade idag på Twins [TVshop liknande program] där dom visade en mopp som ångtvättade golven. Man fyller på en behållare med vatten och kör sedan runt. Golven blev rena och torkade på två sekunder. Prima. Jag kommer fram till att en sådan skulle underlätta hur mycket som helst i mitt städande. Jag kanske till och med kommer städa mer om jag har en sådan smart sak i mitt hem. Och när jag flyttar ner till Österrike så kommer det bli hur bra som helst eftersom det är mycket heltäckningsmattor där. Ja, moppen kan användas på heltäckningsmattor, den kan användas överallt. 99 kr i månaden kostade den, så jag tänkte att om jag köper den nu till hösten så kommer jag ha betalat av allt innan jag flyttar. Vilket betyder; inga skulder som ska betalas när man är 200 mil från inköpsstället. Helt enkelt.. vuxet tänkt. Som på ett sätt känns tryggt, men skrämmande. Snart så kommer jag väl beställa en rullator som ska susa över Österrikes berg och kullar.. Jaja, 62 dagar kvar till den stora dagen.

Måndag nu då. Fick låna en nätverkskabel av Ema <3 men den funkade inte! Testa med min gamla, och den funkar nu igen! Woho! Men, internet är segt och cpigt. Icq funkar som det ska iallafall.
Så jag ser på Outsides. Det handlar om sex. Det är en äcklig, dansk tant som lär kvinnor att onanera. Hur dom kvinnorna lyckas komma i samma run som henne, är för mig en gåta.. Sedan är det en kvinna som är sexsamarit. Hon lär förståndshandikappade att ha sex. Till det har jag ingen kommentar.
Ska duscha.

Tisdag nu då. Internet är fortfarande cp. VARFÖR? Det regnar, jag blir depp. Tur att jag har Mozartkulor. Ska öva på HighSchool Musical dansen som vi ska ha uppvisning med i april. Titta lite på Gilmore Girls och hoppas att datorfan skärper sig..

Och nu, lördag, så har äntligen min dator blivit frisk! Tack papa!
Som sagt så har jag snörvlat hemma hos mama under tiden. Vi har tittat på Stolthet och Fördom. BBC versionen. Det är 6 avsnitt och Colin Firth är med. SE DEN! Den är flera gånger bättre än den biofilmen med Keira Knightly.

Så har jag varit och shoppat med. Smink, kläder, smycken och skor. Fast två tröjor från indiska ska lämnas tillbaka. Den ena gav känslan av att jag var gravid och försökte dölja det och den andra älskar jag.. Men det känns bara, blaha. Har inte bestämt mig än dock.. Ska testa den lite mer så får vi se.
Jag kände mig iaf lite friskare med lite nya prylar i min ägo. Vilket påminner mig om jag jag ska lämna kläder till Kupan.. Reminder!

Host och snörvel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0