ESC

Här gott folk, kommer något som jag tror att de flesta av er aldrig skulle komma upp i min blogg.
En recension av Eurovision songcontest!

Men i sitt glittra schlagerfodral kommer det här:

Kvällen börjar med att jag och EmA gör egna poänglappar, som vi båda gjorde när vi var små. Evangemanget brakar loss.
Vi kryssar i våra poäng. Där, Rumänien, Storbritannien och börjar och alla fick en tvåa. (av fem möjliga) Tyskland fick en trea av mig bara för att jag är hälften tysk. I övrigt tycker jag inte alls om No Angels. När Bosnien/Hergecovina börjar med att hänga tvätt gör jag ett stort kryss i rutan och går ut och röker. När en kille från Israel börjar sjunga sitter jag och funderar på två saker; varför låter han som en tjej och ska jag ge bidraget en trea eller fyra. Jag kom aldrig fram till ett svar. Eller på den första frågan.. Att i omskärelsen så rök pungkulorna när rabbinen skulle skära av förhuden.
Moving on.
Finland rockade till sig en trea, Kroatiens gamla gubbe rappade till sig en fyra. Jag och EmA älskade zigenarstuket.
Polen fick IG, för att min mattelärare är från Polen och hon gav mig IG i matteB.
Turkiet sög, dom fick en etta, Portugal fick en tvåa, men jag har ingen aning om varför.. Jag måste ha skrivit fel.
Piraterna från Lettland fick en femma, för jag älskar när man gör narr av detta jippo och Sverige fick en femma bara för att jag kände mig lite svensk. (Fastän jag inte är svensk) Danmarks killen som var en blandning av Idol-Sebastian och Martin Stenmark (tycker inte om någon av dom) fick en tvåa. Låten passade inte in i ESC, men den var hyfsat bra. Georgien en tvåa, Ukraina ett stort kryss, Frankrike en etta. På Azerbajdjan skrev jag WTF? Grekland fick en tvåa för att tjejen var supersöt (ytlig javisst) och hon hade duktiga dansare. När Spaniens bidrag började med sin reggaeton-insperade visa om hur man dansar Baila el Chikki Chikki, så skrattgrät jag mig igenom hela låten! Det var nog det roligaste jag har hört i hela mitt liv! Sen hejade jag på Spanien.
Serbien kommer aldrig uppnå Molitvá igen och fick en etta. Ryssland, vars låt är skriven av Timbaland och framförs av en stor artist i vissa länder på vår jord (ej Sverige) med uppknäppt skjorta och barfota fick en fyra. Mest för att dom hade en konståkare från Ukraina som är fett bra. Norge med sin soullåt fick en femma.

När poängen skulle delas ut satt vi och hade roligt åt allas misslyckade försök till att prata engelska. Spanien som inleder med: Hello Belgrad and goodnight to you Europe hamnade på andra plats efter Björn Gustafssons svengelska.

Som ni alla vet så fick Sverige en tolva, av Malta, så jag åker nog till Malta någongång. Fast då för alla fina gamla hus.

Som avslutning vill jag säga att:
jag vet varför man super under ESC. Allt blir så mycket lättare att kolla på då.

Goodnight to you Europe!


barbapappa är kärlek <3

Kommentarer
Postat av: Ema

Hahahahaha, trots att hela Melodifestivalen är ett jävla jippo och man måste vara av slaviskt ursprung för att ens kamma hen 2 poäng, så hade vi ändå rätt mysigt <3

2008-05-25 @ 02:07:56
URL: http://icecreamtruck.webblogg.se/
Postat av: Salle

Bosnien & Hercegovina rockade röfw. Melodin, alltså.

2008-05-27 @ 18:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0