jävlarsfan

Åh jag hatar vår ena uppgift i Projekt och Företagande.
Vi ska göra en budget för en student middag. Men maten får kosta vad den vill(?) Okej... Vi måste räkna ut vad t ex 19 krm salt kostar och hur mycket kranvatten vi använder.
Jag lånade min moders gamla kokbok för att se hur mycket en purjolök väger.

Jag tror jag blir galen. Detta är nog det mest meningslösa jag har gjort i hela mitt liv!
Hej skriv ner vad 8,7 kilo kött kostar. Så mycket kött käkar 70 personer om de ska få 125 gram var. Det räknade jag ut. Sedan tog det mer eller mindre stopp. Det är äckligt mycket kött... Typ hela grisen Babe! Fast nu är det ju fläskfiléen som dom ska äta.. Så det blir många grisar bara för fläskfiléen.. Och väldigt mycket soja för att föda upp grisarna. Och den sojan hade man kunnat ge till svältade barn i Afrika.. Men nepp. Den ska föda studenter som är för fulla för att ens kunna känna vad maten smakar.

JA JAG ÄR NEGATIV! DET ÄR KALLT I MITT HUS!
( och JA jag vet att överproduktion av soja leder till skövling av regnskog)

Usch usch usch, jag ska kicka min lärare i rumpen imorgon.
Vad är det för mening att skriva en budget för student middagen? Vi vet ju alla att maten som serveras på vår skola kommer från Aranäs....

åh negativ negativ negativ...



http://vegetariskt.com/visarecept.asp?ReceptID=2201
här är länken till mitt vegetariska alternativ.



förresten, hur många msk går det på en dl?

Kommentarer
Postat av: Ema <3

Jag HATAR denna uppgiften. HATAR.

2008-10-23 @ 18:13:44
URL: http://supermercado.blogg.se/
Postat av: fii

skriv bara att det är svårt att räkna ut för man måste tänka på att det finns de som är gluten allergiker, de som är laktosintoleranta och vegeterianer eller veganer. Sen att folk antagligen lämnar en del kvar på tallriken. Och att mycket pengar kunde man sparat på. eller nått :)

konstig uppgift, menmen, nått måste lärarna hitta på för eleverna att göra.

2008-10-23 @ 19:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0