Blaha med rött i sig

Hösten är på väg med sina färgskiftningar. Gult, rött och orange, för att sedan bli brunt och sedan blir världen bara grå. Förhoppningsvis kommer det väl snö under vintern så det blir vitt och härligt. (Man får hoppas på snö!!) Man SKA hoppas på snö! Sådant är bra för djur och natur, och en barslig liten Rufus som gärna gräver tunnlar och slänger sig i denna gudomliga uppfinning.
I Österrike blir det snö. För det har jag bestämt! Hur kan Österrike se ut om det inte finns snö liksom? Just det, som vilket land som helst. Och Österrike är inte som vilket land som helst.
Jao, jag ska åka till Österrike över jul och nyår! Jag ska snåla och spara som Joakim von Anka för att ha råd!

Hoho.

Hösten bär med sig en sak till: sjukdomar. Hej jag har drabbats av en. Vet inte direkt vad, men det klassas väl som någon förskylning av X viruset. Tjoho.
Ont i nacke, axlar, rygg, huvud, mage och ben. Träningvärk kan man tro, men icke. Inte när det gäller mig.


Idag har det varit en produktiv dag....... jag ställde in mitt halv nio möte pga klagade kropp. Pallrade mig sedan iväg till skolan och skrev projektplan med min arbetsgrupp. Under nästa lektion räknade jag hur många gånger min lärare sa orden så och liksom. Under 20 minuter hade hon sagt nio liksom och tjugosex så. Och det är ändå lite för att vara henne.
Hon ska få en ordbok av mig, snällt va!

Nu ska jag kurera mig i soffan, under ett varmt täcke och en koppetikopp te. I väntan på att mama ska komma hem så vi kan gå och köpa chips! O lala!

peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0