CT

Att gå runt med konstant huvudvärk är inte rolig.
Anfallet jag fick för några veckor sedan var något av det värsta i mitt liv.
Satt lugnt och stilla och kollade på tv. Då kändes det som att blixten slogs ner i huvudet på mig, samtidigt som att någon tog ett vakkuumsug och sög ut hjärnan på mig. Helt paralyzerad.
Det släppte efter ett tag. Men huvudvärken satt i och migränen tog fart.
För en vecka sedan tog jag tummen ur röven och åkte till läkaren. Akut CTröntgen nere i Varberg med kontrastvätska som gör en helt dåsig.
Det var ingen hjärnblödning. Om det hade varit en så var den ytterst liten. Igår åkte jag tillbaka för att se om jag har några utbuktande blodkärl.
Hon som skulle sätta in nålen i min arm borde sparkas. Hon tryckte in en grov nål i en ven som inte ens syns. Så nu har jag ett stort blåmärke och det gör fortfarande ont där hon stack mig.
Läkaren ska ringa idag med besked..

Åh vad roligt det är att snart fylla 19 men känna sig som en tant.

Kommentarer
Postat av: Ema

Det är inte häst att ha hjärnblödning! Så det var bra att du inte hade det!! <3

2009-03-05 @ 21:53:19
URL: http://supermercado.blogg.se/
Postat av: Salle

Usch, jag känner igen det där. Testa järnvärden = elak kärring kör in en fet bazookanål i armen, gräver runt och suger ut en halvliter blod. Aj.

2009-03-07 @ 11:32:41
URL: http://mircal.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0